پیچ و مهره و واشر (bolt&nut&washer)

پیچ و مهره

تیم بازرگانی کاسپین با سابقه بیش از یک دهه فعالیت در زمینه واردات و تولید پیچ و مهره و با داشتن کادری مجرب آماده ارائه خدمات به شما دوستان عزیز میباشد .

هدف اصلی تیم بازرگانی کاسپین (پیچ و مهره کاسپین) به دلیل گسترده و تخصصی بودن و مسئله ای خیلی اهمیت داره بحث زیاد شدن تقلب بخاطر شرایط فعلی کشور عزیزمان دادن مشاوره صحیح به شما میباشد تا بتوانید جنس مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت خریداری کنید . 

این حق شماست که اجناس را بصورت دست اول خرید کنید

بازرگانی کاسپین ۵۵۴۰۰۹۳۰_۵۵۴۰۰۹۲۰_(۰۲۱)

بازرگانی کاسپین

پیچ(BOLT&SCREW)

نوعی روش و وسیله برای اتصال است که به صورت مارپیچی رزوه شده و معمولا از جنس فلز میباشد ولی با پیشرفت صنعت در دنیا استفاده از پیچ ها بسیار زیاد شده و در اشکال و جنس های مختلفی تولید میشود . قابل توجه شما عزیزان باید بگم که در ایران و همینطور در اکثر کشور های دنیا بین BOLT و SCREW تفاوتی قائل نمیشوند ولی در زبان انگلیسی کلمه SCREW و BOLT معنی متفاوتی دارند .

منظور از BOLT پیچ هایی است که از داخل یک سوراخ عبور کرده و از طرف دیگر توسط یک مهره محکم میشود اما منظور از SCREW پیچ هایی است که فاقد مهره بوده و به صورت خودکار بسته میشود و اغلب در اتصال با چوب یا پلاستیک و … استفاده میشود .

انواع پیچ

 استاد بولت(Master bolt) 

انکربولت(Anker bolt)

سر شش گوش(Hexagon boolt)

پیچ آلن(Allen screw)

پیچ هرز گرد(Screw driver)

پیچ سر مته ای(Drill screw)

پیچ اتاقی

پیچ استوانه ای(Cylindrical screw)

پیچ چوب(wood screw)

 پیچ MDF

پیچ سر خزینه

خروسکی

چوب

سر چهار گوش و غیره  

و……….

انواع رزوه

نوع خط الراس‌های حلزونی یا نوع رزوه به صورت رزوه مثلثی، رزوه مربعی، رزوه ذوزنقه‌ای و رزوه نیم دایره‌ای و غیره می‌باشد که سطح استوانه پیچ را احاطه کرده‌است.

رزوه‌ها به دو روش ایجاد می‌شوند:
ایجاد رزوه با روش رولینگ (بدون براده برداری)
ایجاد رزوه با روش براده برداری (حدیده/ ماشین کاری)
رزوه نوع مثلثی یکی از رایجترین و پرکاربردترین نوع رزوه می‌باشد. رزوه مثلثی با زاویه ۵۵ درجه (Whitworth – BSW) و زاویه ۶۰ درجه (ISO) تولید می‌شود.


انواع گل پیچ

سر پیچ یا اصطلاحاً گل پیچ انواع مختلفی دارد نظیر سر شش گوش، سر چهار گوش، آلن سرخزینه، خزینه پیچ گوشتی خور، اتاقی، تی، سر پهن، سر سوراخ‌دار، بکسی

کاربرد پیچ ها

تقریباً در تمامی صنایع دنیا پیچ و مهره کاربرد دارد. از صنایع الکترونیک گرفته تا ساختمان، خودرو، نفت و گاز، و …

با تعدادی از پیچ ها آشنا شوید

برای اطلاعات بیشتر از انواع پیچ ها به صفحه مقالات ما مراجعه نمایید.

انواع پیچ های A325

پیچ و مهره های ASTM A325 مخصوص اتصالات ساختمانی و سوله ها هستند .بدلیل استفاده از این پیچ و مهره ها در سازه ها معمولا طول قسمت رزوه شده انها نسبت به استاندارد های دیگر پیچ های شش گوش کوتاه تر است.از نظر استاندارد تولید پیچ و مهره های استاندارد A324 بسیار به استاندارد های A449 وA490 مشابه هستند اما تفاوت های ساختاری نیز دارند ، پیچ های استاندارد A325 در سه تایپ تولید میشدند که تایپ دو آنها  از سال ۱۹۹۱ دیگر تولید نمیشود .

پیچ های A325 به موادی که در ساخت آنها استفاده می‌شود، بستگی دارد. استاندارد فعلی در حال حاضر برای دو مورد تعریف شده است، اما قبلاً هر سه مورد زیر را تعریف می‌کرد:
نوع ۱ : فولاد با کربن متوسط و یا آلیاژِی از فولاد و برون با کربن متوسط.
نوع ۲ : فولاد مارتنزیتی با کربن کم (در سال ۱۹۱۲ از استاندارد خارج شد).
نوع ۳ : فولاد هوازدگی، فولادهایی که مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارند. مانند کورتن.
نسخه دیگری نیز وجود دارد که برای اشاره به پیچ های تمام رزوه استفاده می شود.

 
 
 

مشخصات مکانیکی پیچ های استاندارد A325

هرچند در بین استاندارد های مشابه نسبت به استاندارد های A490  نیروی کششی و سختی پایینتری دارند اما در کل در دسته پیچ ها با تنسایل بالا دسته بندی شده اند و از همین رو استفاده گسترده در سازه ها دارند ،جدول استاندارد سایز و نیروی کششی برای پیچ های استاندارد A325  به صورت زیر است .

مشخصات مکانیکی

استاد بولت (MASTER BOLT)

استاد بولت شامل یک پیچ تمام رزوه و دومهره می‌باشد که جهت بستن فلنج‌ها و قطعات فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

متریال این پیچ‌ها اغلب فولادی با پوشش‌های مختلف شامل تفلون و گالوانیزه، یا استنلس استیل تولید می‌گردد. اندازه طولی استاد بولت‌ها قابل انتخاب و تولید می‌باشد. استاد بولت یکی پر کاربردترین تجهیزات پیچ‌ها در صنایع نفت و گاز، صنایع سیمان، صنایع ساختمان سازی، صنایع خودرو سازی، صنایع معدن و خطوط تولید ماشین آلات می‌باشد؛ که در انواع مختلف در دسترس می‌باشد. انواع استاد بولت: استاد بولت گالوانیزه استاد بولت فولادی استاد بولت استیل استاد بولت از سایز ۳/۸ الی ۱/۲ ۴ اینچ قابل تولید می‌باشد که با استانداردهای NMG – DIN – ISO همراه با Certificate و شناسنامه قابل ارائه هستند و گریدهای استادبولت‌ها B16 – B8 – B7 می‌باشد.

استاد بولت
استاد بولت فولادی

انکربولت(ANKERBOLT)

انکر بولت چیست و چه کاربردی دارد؟

انکر بولت نوعی بست است که از آن برای اتصال اجسام یا سازه به سنگ ، بتن و سایر مصالح استفاده می شود.

 به عنوان مثال هنگامی که قصد نصب ماشین آلات کارخانه را دارید، با توجه به سایز ماشین آلات و میزان لرزش آنها، انکربولت ها را در فونداسیون کاشته و ماشین آلات را به آنها می بندند. 

البته در زمان آرماتوربندی و قبل از بتن ریزی چنانچه مکان انکر بولت پیش بینی شده باشد، می توان آنها را جایگذاری نمود. در غیر اینصورت با انجام کرگیری، سوراخ لازم برای نصب انکربولت ایجاد می شود.
یکی از کاربرد های عمده انکربولت ، نصب صفحه روی بتن یا فونداسیون است. پس از کاشت انکر بولت به طرق مختلف در بتن، صفحه فولادی به بتن پیچ می شود.

 حال این صفحه می تواند پایه ای برای انجام کارهای مختلف نظیر نصب ستون از طریق جوشکاری و غیره باشد.
لازم است که انکربولت از استحکام بالا برخوردار بوده و به اصطلاح تنش، تسلیم بالایی داشته باشد. همینطور باید ضد زنگ و خوردگی باشد. آب و هوای محیطی که انکربولت استفاده می شود نیز مهم است. رطوبت در کنار دریا و یا آلودگی شیمیایی در محیط های صنعتی، عامل موثر در انتخاب جنس و نوع انکر بولت است.

انکر بولت

هنگام نصب انکر بولت، نکات ذیل را نیز در نظر بگیرید:

قبل از دریل کاری، از ردیاب هایی که توانایی تشخیص حضور میلگرد و سایر اشیاء را در داخل بتن مسلح دارند و می توانند مکان آنها را نیز مشخص کنند استفاده کنید.
_مته ای را برای دریل کاری انتخاب کنید که سایز آن مناسب انکر بولت باشد و عمق کاشت را با توجه به مدل انکربولت تعیین نمایید.
_با مته صحیح انتخاب شده، سوراخ را ایجاد نمایید.
_گرد و خاک ریز و درشت را از داخل سوراخ خارج کنید.
_عمق سوراخ ایجاد شده را بررسی کنید.
_انکر بولت را با ابزار مناسب نصب کنید.
)جهت سفت نمودن، از آچار ترکمتردار((CRACKED)برای دقت بیشتر از دیجیتال این آچار استفاده کنید) مناسب استفاده کنید.

نصب انکر بولت

برای اطلاعات بیشتر به مقالات ما مراجعه فرمایید .

بازرگانی کاسپین
بازگشت به بالا